الخميس، 25 سبتمبر 2008

اول مرة

اول مرة مش انى اول مرة اكتب لكن مرة اول مرة ادون اول مرة ستظهر الكتابات اللي انا ياما كتبتها واللي هي كتير جدا ومعظمها عبارة عن خواطر وعشان دي اول مرة ادون ويمكن حد يغلط ويدخل المدونة بتاعتى عشان كدة حبيت اعرفكم بنجوى اللي يعرفوها اصدقائها المقربين لان اي شخص يدخل المدونة بتاعتى هعتبرة من اصحابي وكمان هطلب منة ان يقول راية فى بكل صراحة احب اعرفكم بنفسي انا نجوى صلاح كلية اداب قسم تاريخ جامعة اسكندرية فى العشرين من عمري احب دايما ان اكون موجودة احب اقول رايي بصراحة حتى لو متاكدة انة مش هيفرق حاجة احب الصداقة احب الالوان احب احلم واحلامي كتير حتى لو عارفة انى اكيد هصحى من الحلم على واقع ليس كالاحلام ولكن بحب احلم وبحس ان الاحلام اقل حاجة متاحة لينا فى الدنيا بس بردة بؤمن بالمقولة اللي بقولها لنفسي دايما احلى حاجة فى الحلم انة مستحيل واحلى حاجة فى الواقع انة يتعاش بحب البحر كمان ودة يمكن عشان انا اسكندر انية اتعود على شكلة حبيت شكل الموجة بحب الاسرة بحب الشهرة بحب الاجتماعات بحب الرسم بحب الموسيقى بحب الدراسة عشان هي اللي بتعمل للانسان هيئة وشخصية وبعشق القرأة اول مفاتيح المعرفة بحب بلدي نفسي اعملها حاجة وليا دايما راى فى كل حاجة فى الشعب فى الحكومة فى الناس فى الكلية فى التعليم بحب اصحابي وهما احلى واهم حاجة عندي وبحس ان الفرق اللي بيني وبين بنات كتيرة انى عايشة بجد مش كل البنات عايشة حتى ولو بيدعو دة مش بحب ادعى حاجة بحب اعيش زي ما انا افضل ان الناس تقول عليا انى قليلة الزوق بس متقلش عليا انى منافقة صريحة لدرجة الاستفزاز وكل اللي بتمناه انى اكون صحفية واتجوز واحد يحبني اتهيألى انها احلام مش صعبة ويارب اكون مطولتش عليكم ويارب يعجبكم كلامي

هناك تعليقان (2):

غير معرف يقول...

الف مبروك يانوجا على المدونة الجامدة دى ويارب تكتبى فيها كل كتاباتك نهلة

غير معرف يقول...

نوجا حبيبتى بجد والله انا اللى مقدرش اعيش من غيرك ابدا ولا عمرى استغنى عنكم ابداربنا يالرب ميحرمناش من بعض ابدا