الأربعاء، 8 أكتوبر 2008

مدينة الصداقة


اثنا تصفحى بعض صفحات الانترنت دخلت الى منتدى غريب اوى كان مكتوب فية عن الصداقة ولانى بحب القراة جدا دخلت اقراة لان عنوانة لفت نظرى جدا العنوان كان (هل تعيش فى مدينة الصداقة ) وبسرعة كنت هجاوب على نفسى واقول طبعا لان صحابى كتير وبحبهم جدا بس لقيت ان الموقع محدد اشياء لابد ان تتوافر فى مجموعة الاصدقاء حتى يعيشون فى مدينة الصداقة اولا تعريف المدينة كان (مدينة موجودة حوالينا وبتتكون من اى مجموعة اصدقاء لابد وان تتوافر لهم عدة صفات)اولها لابد ان نجد فى المدينة عدة مصطلحات مثل حب،فرح،سلام،ضحك،تعبير عن المشاعر،كتمان اسرار.وعرفت ايضا ان مدينة الصداقة لابد ان تحتوى على مجموعة الوان مثل ازرق: وهو تعبير عن اسرار الصديق مع مجموعة اصدقاء لاتخرج منهم اخضر:سلام وامان حيث لا يخالف احد الاخر اسود:احزان تقع اذا مس احد الاصدقاء سؤ فتجد الباقى يبكون علية احمر:حب لا مثيل لة بين الاصدقاء اصفر: تشجيع بعضهم لبعض الموف: مشاعر وذكريات تربط بينهم ويتذكروها فى تجمعاتهم البنى:هدوء وراحة نفسية اثناء وجودهم معا هذة محتويات يجب ان تكون موجودة فى مدينة الصداقة اما عن قواعد هذة المدينة فهى الصداقة،الوفاء،الحب،الامانة ،والهدايا ،والمشاركة فى الاحزان والافراح اما هناك مخالفات تكلفك الخروج من المدينة مثل الكذب،الغدر،الكرة،الانانية، البخل،الا مبالاة وبعد ان قرات كل هذا تاكد من ان اصدقائى استطاعو ان يجعلونى من اهل هذة المدينة فنحن مجموعة اصدقاء منذ ستة سنوات تقريبا تتكون الحمد لله ساعات بحسد نفسى عليهم وكتير بقول لو كنت عايشة من غير اصحاب كنت هكون عاملة ازاى يعنى لو عندى زمايل جيران احباب لكن معنديش اصحاب لكن الحمد لله انا عرفتهم وعرفت اهاليهم وحبتهم وهما كمان عرفونى وعرفو اهلى وحبوهم هما اصبحو فى البيت عندى حاجة مهمه حتى لاهلى اصحابى احنا مجموعة مكونة من كل حاجة يعنى انا مش متخلية انى ممكن اعيش من غير خفة دم سوكا او مثلا اعيش من غير ما اسمع قصص حب الرومانسية روجا او اسمع اغنية يادبلة الخطوبة ومفتكرش شيمو او ان اشوف كرامتى بتمنعنى اعمل حاجة بحبها ومفتكرش لومىاو انى مثلا اقعد اسبوع من غير ما اشوف دونى انا خلاص مبقاش ينفع بالنسبة لى مينفعش رمضان يكون رمضان من غير ما نجمع نفطر كلنا عند كل واحدة يوم وفى كل البيوت نلاقى نفس الترحيب من الاهل اشوف مامتى وهى مبسوطة انى عندى صحاب زيهم انا بجد كتييييييييييييييير بحسد نفسى عليهم ربنا يخليهم ليا ولااهاليهم وتحقق كل واحدة منهم الامنية اللى بتتمناة واشوفهم كلهم عرايس زى القمر

هناك 7 تعليقات:

Unknown يقول...

noga bgd kelmet FAZE3 shwaya 3la mwdo3 zay da.sd2eny enty AGMAL 7aga 7asalet llgroup da w Ay tgamo3 mn 3'erk byb2a malhosh ay ta3m 5sosan belnsbaly ana wenty 3arfa NOGA 3ndy y3ny eh? bgd RABENA MAY7RMNA MNK ABDAN WALA MN LMETNA M3 B3D YA A7LA NOGA F ELDONIA.
UR SISTER
DONY 7ABIBTEK

غير معرف يقول...

نوجا مش عارفه اقول اى حاجه كلامك حلو اوىىىىىىىىىى بجد ربنا يخلينا لبعض وميحرمناش من بعض ابدا انا متخيلش حياتى من غير نوجا مين يقولى الصراحه ف كل حاجه غيرك؟
يارب اشوفك عروسه زى القمر
روجا

غير معرف يقول...

noga bgd 2na b7bek gdn rabna my7rmnash mn b3d abdn wfe3lan 2na kman mosta7el 2shof 7aga b7bha w karamty temna3ny ane a3melha w mftkrkesh 2nty bgd ba2ety wa7da mn 2l beet 3ndy rabena my7rmnash mnk 2bdn
I IOVE U SO MUCH WGWTY
LOMYYYYYYYYY

NOGA ALEX يقول...

النهاردة فعلا حسيت ان كان فى حد انا محططهوش معانا فى مدينة الصداقة وهو يستاهل اكتر من كدة الواحد دة هو مؤمن صاحبنا جدع جدع جدع جداااااااااا وبجد هو صاحب صاحبة وانا برتاحلة جدا وهو اول شخص فى حياتى ارتاحلة وانا لسه عارفاة من وقت قريب انامتأكدة انى مستحيل اكون فهمتك غلط يا نؤنن او يازقزق زى ماشيمو بتقولك انت لذيذ ومحترم وطيب وزى العسل وجدع ودمة خفيف جدا ولو تعرف اتعوج علينا وانت تشوف ههههههههه وعايزة اقولك على حاجة اذا جائك سهم من احب الناس اليك فلا تحزن فقريبا ستجد من ينتزع السهم ويعيد لك الحياة

غير معرف يقول...

كلامك جميل جدا يا رب متفترقوش ابدا ومحدش فيكوا يحصلو حاجه وحشه ابدا خمسوا عشان الحسد وربنا يوفقوا
نونى...

غير معرف يقول...

nogaaaaaaaa
elmawdo3 ra2e3 yarb maye7remko men b3d 2bdan we maye7rmnesh menko kolko 2na bgd ba7bko 2we yarb netgam3 dayman fe el far7 rabena maye7rmnesh menko
we yarab ma ye7remny mnk tab3an ya noga ya 7abibty
7abebtk nahoooooool

medo يقول...

من النادر انك تلاقي حد يوصلك هوا عايز يقول ايه ويخليك تتخيل الكلام كئنه صوره قدامك او فلم شغال قدامك ويئثر فيك ويخليك تفتكر والله انا معرفش الموضوع مش حزين بس عنيه دمعت وانا بقاره من كتر محسيت بيها ووصلي فكرها بسرعه انا سعيد بيكي جدا يا نجوى بجد ربنا معاكي ان شاء الله